In de regeringsverklaring wordt niet over COVID-19 gesproken, meldt NK News dat in Zuid-Korea is gevestigd. Inwoners van de stad moeten tot het einde van zondag thuisblijven en meerdere keren per dag hun temperatuur controleren.
Een dag eerder werd al duidelijk dat de inwoners van de stad goederen leken in te slaan omdat zij strengere maatregelen verwachtten. Het is niet bekend of ook andere delen van Noord-Korea in lockdown moeten.
Noord-Korea erkende vorig jaar de uitbraak van corona. In augustus zou het land deze hebben overwonnen. Het land heeft nooit bekendgemaakt hoeveel mensen het virus opliepen.
Volgens waarnemers heeft Noord-Korea niet de middelen om overal in het land testen uit te voeren. In plaats daarvan rapporteerde het dagelijkse aantallen patiënten met koorts. Dat aantal liep op tot ongeveer 4,8 miljoen. Er wonen zo'n 25 miljoen mensen in het land.
Source: Nu.nl algemeen