Home

Nederlandse vlag hing ondersteboven in België, premier De Croo biedt excuses aan

Rutte was in Brussel om met De Croo en daarna Europees Commissievoorzitter Ursula von der Leyen een tweedaagse EU-top van de 27 regeringsleiders en staatshoofden begin volgende maand te bespreken. Hij poseerde in de ambtswoning van De Croo in Brussel voor de Nederlandse, Belgische en Europese vlag. Maar de Nederlandse driekleur hing omgekeerd, net als bij een boerenprotest.

Na kritiek op sociale media besloot De Croo een dag later online excuses te maken. In de video staat De Croo wel voor een juist opgehangen Nederlandse vlag.

"Beste Mark, bedankt voor het goede gesprek gisteren! Maar, wel nog één niet onbelangrijk detail: de Nederlandse vlag hoort wel zo. Tot snel", twitterde de Belgische premier erbij.

Theo Francken, parlementslid voor de Nieuw-Vlaamse Alliantie in België, haalde uit na de blunder. "Nederland, onze beste en belangrijkste buur. Zelfs hun vlag correct hangen lukt niet", twitterde hij.

Bij de tweedaagse EU-top van volgende maand staan onder meer de sterk opgelopen instroom van asielzoekers, maar ook de Europese economie, industrie en concurrentievermogen hoog op de agenda.

Source: Nu.nl algemeen

Previous

Next