Home

Omgevingswet voor vijfde keer uitgesteld, hoewel techniek inmiddels op orde is

De Omgevingswet, die in 2016 al werd aangenomen, wordt een half jaar uitgesteld. Het is de bedoeling dat de wet nu per 1 januari 2024 ingaat, meldt minister Hugo de Jonge (Ruimtelijke Ordening) donderdag aan de Tweede Kamer.

In de wet worden tientallen wetten en regels voor ruimtelijke ordening gebundeld. Daarmee wordt het bijvoorbeeld makkelijker om een bouwvergunning te krijgen.

Dat kunnen gemeenten in de toekomst via een digitaal loket doen. Maar het systeem dat daarvoor nodig is, was lange tijd nog niet veilig of stabiel genoeg. Inmiddels is die techniek op orde. Omdat gemeenten genoeg tijd willen om alles te regelen is gekozen om de wet opnieuw uit te stellen.

Source: Nu.nl algemeen

Previous

Next