Het incident gebeurde op 22 juli vorig jaar bij zwemplas Het IJzeren Kind. De mannen kenden elkaar en waren beiden onder invloed van alcohol. Het 53-jarige slachtoffer liep op een gegeven moment het water in. Toen hij in de problemen kwam, liet de verdachte hem volgens het OM in hulpeloze toestand achter.
In plaats daarvan filmde de verdachte de verdrinking met zijn telefoon, bleek tijdens zijn aanhouding enkele dagen na de gebeurtenis. Op basis van de filmpjes en berichten op zijn telefoon heeft het OM besloten de man te vervolgen. Eerder ontbrak het justitie nog aan aanwijzingen voor een misdrijf.
De zaak komt op een later moment voor de rechter, meldt het OM.
Source: Nu.nl algemeen