Home

Treinverkeer rond Amsterdam wordt weer opgestart na grote storing

De sein- en wisselstoring werd even na 10.30 uur ontdekt. Volgens ProRail was dat het gevolg van een storing op de verkeersleidingspost. Daardoor kon de NS de treinen niet meer op een veilige manier laten rijden, zegt een woordvoerder van de NS.

De NS waarschuwde reizigers in het westen van het land dat ze rekening moesten houden met "grote vertragingen en uitval van treinen". Onder meer het treinverkeer in Amsterdam en vanuit de hoofdstad richting Utrecht, Flevoland, Rotterdam en Amersfoort lag enige tijd plat.

Door de storing stonden geen treinen stil met reizigers erin. "We zorgen er altijd voor dat treinen met reizigers niet in een weiland stil komen te staan. Ze worden altijd naar het eerstvolgende station gereden", zegt de woordvoerder.

Eerder op de ochtend reden er vanwege een seinstoring ook al geen Intercity Direct-treinen tussen Amsterdam, Schiphol en Rotterdam.

Source: Nu.nl algemeen

Previous

Next