Een bestuurder van een sneeuwschuiver werd zondag in Oost-Tirol dood aangetroffen onder de sneeuw. Ook een 62-jarige vermiste skiër in Kaunerberg en twee wintersporters van 29 en 33 jaar in Sankt Anton am Arlberg lieten het leven onder de sneeuw, meldt persburea APA.
Zaterdag waren al een 17-jarige skiër uit Nieuw-Zeeland en een 55-jarige Duitser om het leven gekomen en een dag eerder een 32-jarige Chinese man. Ondanks waarschuwingen hadden zij zich allemaal buiten de pistes begeven.
De waarschuwingsdiensten uit de deelstaten Tirol en Vorarlberg roepen wintersporters op tot grote voorzichtigheid. In Tirol is er een waarschuwingsniveau van vier op een schaal van vijf.
Zelfs reddingsacties moesten zaterdag worden afgebroken vanwege de gevaarlijke omstandigheden. Het advies is: blijf op de pistes en wees voorzichtig.
Ook in Zwitserland overleden zaterdag twee wintersporters door lawines, een 56-jarige vrouw en een 52-jarige man.
Source: Nu.nl algemeen