"Het object is neergehaald door piloten van de Amerikaanse luchtmacht en de Nationale Garde", meldt Elissa Slotkin, lid van het Huis van Afgevaardigden. Eerder zondag had de Afgevaardigde Jack Bergman verklaard dat boven het meer een object "ontmanteld" was.
Canada en de VS zijn de afgelopen weken zeer alert op indringers vanuit de lucht sinds de verschijning van een ballon eerder deze maand boven het Amerikaanse luchtruim. Volgens de VS ging om een Chinese "spionageballon". China ontkent dat. Het Amerikaanse leger schoot de ballon op 4 februari neer.
De objecten die de afgelopen dagen boven de Amerikaanse staat Alaska en Canada zijn neergehaald, leken volgens een Witte Huis-woordvoerder "niet veel" op de Chinese ballon die op 4 februari voor de kust van South Carolina werd neergeschoten. Het onderzoek naar de objecten loopt nog. De wrakstukken van de objecten zijn nog niet gevonden.
Ook van het zondag neergeschoten vliegende object is nog niet duidelijk wat het precies was en waarom het door het Canadese en Amerikaanse luchtruim vloog.
Source: Nu.nl algemeen