Home

Koning vraagt welke 100 Nederlanders hij moet uitnodigen voor een lunch

De koning doet in een video een oproep om inwoners van Nederland voor deze lunch voor te dragen. Willem-Alexander en Máxima willen graag honderd gasten ontvangen die in de ogen van anderen een tien verdienen, vanwege hun bijzondere betekenis voor hun omgeving.

"De afgelopen tien jaar heb ik heel veel mensen ontmoet die zich fantastisch inzetten voor anderen, voor de buurt of het algemeen belang", zegt koning Willem-Alexander. "Voor hun inzet voor Nederland wil ik die mensen bedanken."

"Eind april hoop ik tien jaar uw koning te zijn. Ik wil dan graag trakteren op een feestelijke lunch, voor mensen die een tien verdienen vanwege hun inzet voor anderen. Kent u zo iemand? Dan wil ik diegene graag ontmoeten."

Iemand voordragen kan tot en met maandag 20 februari via de website www.10maal.nl. De Dienst van het Koninklijk Huis maakt, onder toezicht van een notaris, een keuze uit de inzendingen op basis van de ingestuurde motivaties. De honderd genodigden krijgen uiterlijk begin april bericht.

Source: Nu.nl algemeen

Previous

Next