Wel wordt een beroep op Amsterdammers gedaan om hun vuilnis - indien mogelijk - langer in huis te houden en niet op straat te zetten.
Een woordvoerder van de gemeente laat weten: "Zolang het afval gewoon in containers wordt gedaan, verwachten wij niet dat dit heel veel overlast zal veroorzaken. Maar een staking is een staking: dus ook als wel blijkt dat het afval overlast geeft, zal het niet worden opgehaald."
De vuilnisophalers leggen het werk neer om een betere cao af te dwingen. Vakbond FNV wil een loonsverhoging van tien tot twaalf procent. Eerder werd al door vuilnisophalers in andere steden zoals Utrecht en Rotterdam gestaakt.
Source: Nu.nl algemeen