Home

Veel carnavalafval zal niet worden opgehaald in Den Bosch en Maastricht

Door de staking wordt zowel particulier afval als bedrijfsafval niet opgehaald. Vakbond FNV, die de staking organiseert, waarschuwt dat het ook gevolgen heeft voor de omliggende gemeenten van Den Bosch: Altena, Vught, Heusden, Bernheze en Oisterwijk.

De stakers zijn zich ervan bewust dat hun werkonderbreking overlast zal veroorzaken in de zuidelijke steden. Thom Josten van FNV Overheid bestuurder: "Het liefst werken zij zoals gewoonlijk hard door om Maastricht 'sjiek en sjoen' te houden, want ze zijn enorm trots op hun stad. Toch legt men het werk neer om voor zichzelf op te komen."

De ambtenaren willen een hoger loon en automatische compensatie voor de inflatie in de cao van volgend jaar. Op donderdag komen FNV-leden bijeen op de Markt van Maastricht. Daar is ook wethouder Alex Meij (personeel) van Maastricht bij aanwezig.

Maandag eindigt de zesdaagse staking in Rotterdam en begint de week durende staking van ambtenaren in Amsterdam. De gemeente waarschuwt Amsterdammers dat de staking voor overlast kan zorgen en vraagt de bewoners afval zoveel mogelijk binnen te houden en zakken met vuil niet aan de weg te zetten.

Source: Nu.nl algemeen

Previous

Next