Israëlische troepen doodden de elf Palestijnen bij een inval in de stad Nablus, op de Westelijke Jordaanoever. Ook raakten zeker honderd mensen gewond. Het was de gewelddadigste inval in jaren.
In reactie op de Israëlische inval zouden raketten vanuit de Gazastrook zijn afgevuurd. Daarop reageerde Israël weer met luchtaanvallen op de Palestijnse Hamas-beweging.
Het Israëlische leger zegt dat het een wapenfabriek en een militaire basis van Hamas heeft geraakt. Die zouden in de buurt van een moskee, een school en een medische kliniek staan. Dit bewijst volgens Israël dat Hamas "de burgers van Gaza uitbuit door wapens opzettelijk in bewoonde gebieden te plaatsen".
Een paar uur eerder meldde het Israëlische leger dat vanuit de Gazastrook zes raketten waren afgevuurd. Het zou er vijf hebben weten te onderscheppen. De zesde kwam neer "in een open gebied".
Toen vorige maand negen Palestijnen omkwamen bij een inval, reageerde Hamas ook al door raketten af te vuren. Vervolgens namen de spanningen toe en volgden aanslagen en invallen elkaar op.
Source: Nu.nl algemeen