Home

Dolly Parton en Elton John brengen eerbetoon aan overleden Olivia Newton-John

De dienst werd gehouden in een concertzaal in Melbourne en was via een livestream te volgen. Dolly Parton, Elton John en Mariah Carey brachten er met video's een eerbetoon aan Newton-John. "De wereld verloor een van haar grootste talenten toen Olivia ons verliet", sprak Parton.

"Ik weet dat het vooral pijnlijk is voor alle mensen daar in Australië, omdat ze een van jullie is", sprak de zangeres. "Als land moeten jullie heel trots zijn en weten dat de hele wereld met jullie mee rouwt."

Mariah Carey noemde zichzelf "een fan en een vriendin" van de zangeres. "Ik wil haar hier gewoon even bedanken. Ze heeft mijn leven echt beïnvloed. Als klein meisje hield ik zoveel van haar, Grease was waarschijnlijk de eerste film die ik ooit zag."

Zanger Elton John omschreef de zangeres en actrice als "grappig" en "vriendelijk". "Ze was warm en ze was getalenteerd en elke keer als we bij elkaar kwamen, lachten we en lachten we en lachten we."

Zangeres Pink noemde haar een van "de vriendelijkste" mensen ter wereld. Acteur Hugh Jackman liet weten dat hij toen hij jong was "geobsedeerd" was door de film Grease en een poster van Olivia Newton-John aan zijn muur had hangen.

Onder de duizenden aanwezigen was zondag ook John Easterling, de weduwnaar van Newton-John. "Elke dag met Olivia was magisch", herinnerde een zichtbaar geëmotioneerde Easterling zich. Hij bekende dat toen hij haar in de jaren negentig ontmoette, niets had met haar muziek had en Grease nooit had gezien.

"Jullie moeten begrijpen dat ik geen Olivia-fan was", zei hij. De twee vonden elkaar echter in hun gedeelde belangstelling voor de natuur en natuurlijke geneeswijzen. Toen hij eenmaal Olivia hoorde zingen, ervoer hij echter de "helende werking" van haar stem.

Source: Nu.nl algemeen

Previous

Next