Home

Alle weggehaalde honden van fokker in Brabant hebben nu veilig onderkomen

De honden werden in januari in beslag genomen door de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA). De fokker had eerder al een waarschuwing gekregen, omdat er niet goed voor de dieren werd gezorgd. Maar tijdens een inspectie werden de honden opnieuw in slechte omstandigheden aangetroffen.

Voor alle honden is inmiddels een veilige plek gevonden, waar ze worden verzorgd. De dieren hebben allerlei problemen, vertelt een woordvoerder van de NVWA aan Omroep Brabant. Die lopen uiteen van tandsteen en schurft tot ernstige gedragsstoornissen.

Veel dieren zijn angstig en zijn niet gewend aan mensen. Het zal voor sommige honden nog enkele maanden duren voordat ze geadopteerd kunnen worden.

De fokker kreeg in november vorig jaar te horen de fokkerij de deuren moest sluiten. Tijdens invallen zijn zeker 460 honden in beslag genomen. Bij de laatste inval eind januari mocht de fokker zo'n 150 dieren houden. Deze dieren waren gezond en de NVWA mag ze dan niet meenemen.

Source: Nu.nl algemeen

Previous

Next