Het huidige contract van Vitesse met het GelreDome loopt eind september af. De Arnhemse club weigert om per 1 oktober aan de jaarlijkse huursom van 2 miljoen euro te voldoen en wil de komende twintig jaar zo'n 500.000 euro per seizoen betalen.
Nedstede is daar niet mee akkoord. Vitesse besloot naar aanleiding van de vastgelopen gesprekken een kort geding aan te spannen. Het uitgesproken vonnis is "in het nadeel van Vitesse", meldt de club dinsdag. Het is nog niet definitief dat Vitesse volgend seizoen ergens anders moet spelen; de club kan nog in hoger beroep gaan.
Vitesse hoopt dat de gesprekken met Nedstede en alle andere betrokken partijen kunnen worden hervat en dat er gewoon in het GelreDome gespeeld kan blijven worden.
De club staat in nauw contact met de KNVB. De bekerwinnaar van 2017 moet officieel vóór woensdag aantonen over een stadion voor het seizoen 2023/2024 te beschikken. Clubs die dat niet lukt, kunnen in het uiterste geval de Eredivisie-licentie verliezen.
Source: Nu.nl algemeen