In het programma, dat iets na 22.00 uur begint, reageert Lubach met zijn team op de eerste exitpolls. De diverse vaste Avondshow-correspondenten zullen de presentator bijstaan bij het duiden van de uitslagen.
Het is de eerste keer dat De Avondshow live wordt uitgezonden. Het programma wordt normaal gesproken kort voor de uitzending opgenomen.
De Avondshow wordt eenmalig niet uitgezonden op NPO1, waar de NOS de hele avond verslag doet van de verkiezingen, maar op NPO3. "Leuk om weer eens terug te keren naar NPO3", reageert Lubach. Zijn vorige programma Zondag op Lubach werd jarenlang op NPO3 uitgezonden.
Source: Nu.nl algemeen