Home

Problemen bij DigiD, inloggen voor belastingaangifte niet mogelijk

"De problemen met DigiD zijn rond negen uur vanmorgen ontstaan", zegt een woordvoerder van DigiD-beheerder Logius tegen NU.nl. "De oorzaak van de storing wordt nog onderzocht."

De storing komt op een onhandig moment. De Belastingdienst had vandaag om 7.00 uur al zo'n 60.000 ingevulde belastingaangiften ontvangen. Het is de eerste dag waarop Nederlanders aangifte kunnen doen voor hun inkomstenbelasting over 2022. De eerste aangifte kwam krap een minuut na middernacht binnen, meldt de fiscus.

Logius kan nog niet inschatten wanneer de problemen met DigiD zijn verholpen.

Source: Nu.nl algemeen

Previous

Next