Een inwoner had zich op 20 februari bij de gemeente gemeld omdat hij en zijn buren geen stempas hadden ontvangen. PostNL deed op verzoek van de gemeente onderzoek naar de bezorging van de stempassen. Daaruit blijkt dat één bezorger niet alle post heeft bezorgd.
Uit het onderzoek is niet duidelijk geworden wat er met de stempassen is gebeurd. "Ik neem het niet-bezorgen van de stempassen hoog op", schrijft Dijksma in een raadsbrief. Daarom doet ze aangifte bij de politie.
Omdat niet bekend is wat er met de post is gebeurd, wordt ook onderzocht of sprake is van een datalek.
Om zeker te zijn dat kiezers op tijd hun stempas hebben, worden nieuwe stempassen verstuurd naar de straten waar ze niet zijn bezorgd. Bij de stempas zit een begeleidende brief met uitleg over wat is gebeurd.
Source: Nu.nl algemeen