Het subsidieportaal van de STAP-regeling werd dinsdag getroffen door een storing. Hierdoor konden mensen die dag niet de 1.000 euro voor een opleiding aanvragen. Uitvoeringsinstantie UWV meldt dat het vanaf vrijdag 17 maart weer mogelijk is om STAP-budget aan te vragen.
Meerdere lezers gaven bij dit artikel aan een nieuwe opleiding of cursus te willen doen. Zo zegt lezer Lara_vv dat ze de zorg in wil, maar de opleiding te duur te vindt. Om jullie over dit onderwerp door te laten praten, konden jullie de volgende dag discussiëren over om- en bijscholen in onze NUjij-rubriek Praat mee over.
"Ik ben absoluut voor bijscholen. De wereld verandert om ons heen. Van stilstaan verlies je je waarde voor de werkgevers."
"Maar dat STAP-gedoe is waardeloos. Ik ben zelf een hobbyfotograaf. Met stap-budget kan ik massa's leuke opleidingen gaan doen... Maar daar is dat helemaal niet voor bedoeld! In mijn werk heb ik daar echt 0,0 aan."
"Ik vind dat we 2 regelingen moeten hebben: 1. Belastingvoordeel voor werkgevers die hun werknemers onder werktijd bijscholen. Met een budget per werknemer (bijvoorbeeld 10 uur belastingvrij loon per jaar)."
"2. Budget voor mensen die in hun eigen tijd bijscholen én die kunnen motiveren welke verbetering van baankansen dit geeft. De cursussen helpen mensen uiteraard met standaard teksten, maar als de belastingdienst de standaard tekst van een fotografie-opleiding naast mijn huidig werk bekijkt... dan is de logische conclusie dat mijn adviseurswerk er niet beter van wordt."
De export van afgedankte kleding uit de Europese Unie naar met name Afrika en Azië is tussen 2000 en 2019 verdrievoudigd. Dat stelt EU-milieuagentschap EEA in een maandag gepubliceerd rapport. Daardoor neemt het afvalprobleem op de plaats van bestemming toe.
Op ons reactieplatform vroegen jullie je af wat er met onze afdankertjes gebeurt in Afrika en Azië en hoe deze export gaat. Wij beantwoordden jullie vragen in een nieuw artikel. Het blijkt dat deze kleding goed terechtkomt, maar dat het beter is om de kleding hier te houden.
Steeds meer Nederlanders keren terug van wintersport met serieus knieletsel. Na twee coronajaren met weinig inspanning is het risico op blessures erg groot. Specialisten waarschuwen dat ook ervaren wintersporters er verstandig aan doen de inspanning weer rustig op te bouwen.
Meerdere lezers vroegen zich door dit nieuws af of wat je op wintersport kunt doen om letsel te voorkomen. Die vraag beantwoordden we in een nieuw artikel.
De beste NUjij-reacties worden geselecteerd op basis van onderbouwing en de bijdrage die ze leveren aan NU.nl. De reacties worden niet geselecteerd op politieke kleur - we proberen echter wel een gebalanceerde selectie te maken.
De bovenstaande reacties zijn weergegeven zoals ze geplaatst zijn door de gebruikers. De redactie van NU.nl is niet verantwoordelijk voor eventuele taalfouten.
Source: Nu.nl algemeen