Hoewel er na dit weekend lentetemperaturen verwacht worden, hebben we volgens Weerplaza tot die tijd nog te maken met winterse buien. Zeker het noorden en noordoosten kunnen vrijdag tijdens de avondspits sneeuw verwachten. Het KNMI heeft daarom tot en met zaterdagochtend code geel uitgegeven vanwege gladheid.
Zaterdag loopt de temperatuur iets op en laat de zon zich vaker zien. Wel wordt het vrij frisjes. Met 6 graden ligt de temperatuur net iets onder het gemiddelde voor deze tijd van het jaar.
Helemaal droog blijft het die dag niet. Een noordwestelijke wind voert vanaf de Noordzee enkele winterse buien aan.
Het kwik loopt zondag verder op, met temperaturen boven de 10 graden in het zuiden van het land. Wel krijgen we gedurende de dag vanuit het zuidwesten te maken met wat buien.
In het grootste deel van het land gaat het om regen, maar mogelijk krijgt het noordoosten te maken met nog wat (natte) sneeuw. Volgens Weerplaza hangt dit af van hoe snel de zachte lucht zich verspreidt.
Source: Nu.nl algemeen