Home

Drukte op de weg door sneeuwbuien

Nederland heeft vandaag te maken met hevige sneeuwbuien. Vooral in het noorden en noordoosten van het land vallen er flink wat sneeuwvlokken.

Door de winterse buien is het zicht slecht en trappen automobilisten op de rem om ongelukken te voorkomen. Dit zorgt volgens de ANWB voor lange files, al is de vertraging minder dan normaal. Dit omdat er nog wel wordt gereden, maar een stuk langzamer dan normaal.

Dit is onder meer het geval op de A4 bij Den Haag, maar ook op de ring van Amsterdam. Die staat volgens de verkeersdienst helemaal vast. De sneeuwbuien hebben nog niet tot ongelukken geleid.

Het winterse weer trekt nu richting Duitsland. Naar verwachting zullen de meeste buien in de loop van de avond ons land hebben verlaten. Het KNMI waarschuwt dat de gevallen sneeuw nog wel voor gladheid kan zorgen. Hiervoor heeft het instituut tot zaterdagmiddag code geel afgegeven.

Source: Nu.nl algemeen

Previous

Next