Home

Tientallen trekkers van de weg gehaald, noodbevel van kracht in Den Haag

Naast de tientallen trekkers die van de weg zijn gehaald op de N11, gingen ook in het Westland boeren in trekkers onderweg naar Den Haag. Zij zijn teruggestuurd.

De boeren demonstreren, onder leiding van Farmers Defence Force (FDF), onder meer tegen de regels om de uitstoot van stikstof te beperken. Daarbij ligt ook het gedwongen uitkopen van boeren in de buurt van natuurgebieden op tafel.

FDF heeft aan de gemeente Den Haag laten weten met 25.000 mensen te komen. De gemeente zegt dat er geen maximum aantal deelnemers is. Er mogen wel twee symbolische landbouwvoertuigen naast het podium staan.

Deze demonstraties liepen eerder uit de hand, waardoor Den Haag vanmorgen een noodbevel afkondigde. Boeren die met hun trekkers willen demonstreren worden teruggestuurd en indien nodig vanaf de stadsgrens naar elders geleid.

Source: Nu.nl algemeen

Previous

Next