De presentator heeft zich volgens diverse medewerkers van NOS Sport schuldig gemaakt aan (seksuele) intimidatie en pestgedrag. Vrouwelijke collega's werden gewaarschuwd niet met hem te werken, zo tekent de Volkskrant op in een onderzoek naar misstanden op de redactie. Zo zou Egbers een vrouwelijke collega hebben gepest nadat hun affaire was gestopt.
Egbers ging zaterdagmiddag met de directie van de NOS in gesprek over de ontstane situatie. In het stuk in de Volkskrant betuigt Egbers spijt van zijn acties. "Ik kijk op deze hele periode terug als een uitzonderlijk verdrietige, waarin ik fouten heb gemaakt. Daarvan heb ik spijt. Ik kan het helaas niet terugdraaien."
De woordvoerder laat verder weten dat de NOS in gesprek gaat "met alle medewerkers die in het artikel voorkomen."
Source: Nu.nl algemeen