De aanrijding gebeurde zondag rond 19.45 uur. Momenteel wordt onderzocht wat er precies is gebeurd.
NS-president-directeur Wouter Koolmees reageert geschokt. "Vandaag zijn wij een collega verloren", schrijft hij in een bericht aan NS-werknemers. "Dit afschuwelijke bericht raakt ons diep. Onze gedachten zijn bij de nabestaanden, die net gehoord hebben dat hij niet meer thuiskomt van werk. Dit moet verschrikkelijk heftig voor hen zijn. Net als de nachtmerrie die dit is voor onze collega's die ter plekke waren."
De trein stond na het ongeluk lange tijd stil. De reizigers zijn met bussen opgehaald en naar station Driebergen-Zeist vervoerd, zo meldt NS. Vanaf daar konden reizigers verder reizen.
Passagiers moesten vanaf het spoor naar de vluchtstrook van de nabijgelegen A12 lopen. Daar werden zij met de NS-bussen opgehaald.
Source: Nu.nl algemeen