Home

Toeristen op Bali mogen niet langer scooters huren vanwege vele ongelukken

De autoriteiten van Bali hebben besloten dat toeristen alleen nog mogen reizen met hun reisagenten. Die rijden vooral in auto's en bussen. Zelf rijden op een scooter of motor mag in elk geval niet, dus die mogen ook niet meer verhuurd worden aan toeristen.

Dat laat de Balinese gouverneur Wayan Koster aan lokale media weten. Of buitenlandse toeristen zelf nog in een auto mag rijden, maakt hij niet duidelijk.

Het huren van scooters is populair onder toeristen die Bali willen verkennen. Maar vanwege "wanorde en misdragingen" is dat niet langer mogelijk, zegt Koster.

De gouverneur meldt verder dat buitenlandse toeristen verkeersregels overtreden, zoals met een ontbloot bovenlichaam op een scooter rijden. Ook hebben ze vaak geen rijbewijs waarmee ze op Bali op een scooter mogen rijden en dragen ze geen helmen.

Het verbod moet volgens hem de kwaliteit van het toerisme hoog houden. Hoe het verbod wordt gehandhaafd, is nog niet bekend.

Koster vraagt het Indonesische ministerie van Justitie om steun bij het intrekken van visa van toeristen die betrapt zijn op scooteren of andere overtredingen, zoals illegale arbeid of misbruik van verblijfsvergunningen.

Op Bali, de populairste toeristenbestemming in Indonesië, zijn recent meerdere ongelukken met toeristen gebeurd. Een beschonken toerist reed vorige maand een lokale motorrijder aan. Het slachtoffer moest worden opgenomen in het ziekenhuis. In januari stierven twee buitenlanders, nadat ze met motors tegen elkaar waren gebotst.

Source: Nu.nl algemeen

Previous

Next