Home

Reizigers hinderen hulpverleners op station Zaandam: 'Mijn trein gaat zo'

Op het station van Zaandam raakte dinsdag een man gewond na een val op een trap. Vanwege de aard van zijn verwondingen hielp ambulancepersoneel de man ter plekke. Agenten en boa's maakten ruimte.

De situatie kon op onbegrip rekenen bij sommige reizigers. "Het is schrijnend om te zien en horen dat mensen het belangrijker vinden dat zij hun trein halen dan dat een man goed verzorgd kan worden", schrijft de politie Zaanstreek op Facebook. "Waarom verplaatsen jullie die man niet zodat ik er langs kan? Mijn trein gaat zo", waren volgens de politie de letterlijke woorden van een passant.

Volgens de politie komt het geregeld voor dat agenten en hulpverleners gehinderd worden bij hun werk. Cijfers hierover heeft de politie niet paraat, wel voorbeelden. "Het varieert van mensen die doorrijden bij een afzetting tot agenten die moeten uitleggen waarom ze ergens aanwezig zijn", zegt een woordvoerder.

Volgens hem zou het "zonneklaar" moeten zijn voor mensen wanneer ze ergens even niet langs kunnen omdat er iemand medische hulp krijgt. "Stel je eens voor dat jouw vader, moeder of geliefde daar ligt. Hoe zou je willen dat mensen dan reageren?"

De woordvoerder benadrukt dat omstanders zeker niet altijd voor hinder zorgen. "Vaak helpen ze ons ontzettend goed. Maar dat gebeurt niet altijd."

Source: Nu.nl algemeen

Previous

Next