De medewerkers van het streekvervoer legden woensdag opnieuw het werk neer. Werkgeversorganisatie VWOV, die vervoerders als Arriva en Keolis vertegenwoordigt, liet woensdagochtend weten dat maar ruim de helft van de bussen in het streekvervoer reed.
Het besluit om de staking door te laten gaan op een verkiezingsdag, zorgde voor veel kritiek. Zo maakten belangenverenigingen zich zorgen om mensen met een beperking, die afhankelijk zouden zijn van het streekvervoer om te kunnen stemmen. Daarom zetten FNV en CNV de meldpunten op.
Via die meldpunten hadden FNV en CNV aan het begin van de avond elk één aanvraag gekregen, laten ze weten aan ANP. Een woordvoerder van FNV zegt dat de vakbond voor de melder een taxi heeft ingeschakeld. Waarom er weinig gebruik wordt gemaakt van het meldpunt, kan ze niet aangeven.
Vanaf donderdag worden de stakingen tot en met volgende week vrijdag opgeschort om nieuwe onderhandelingen met de werkgevers een kans te geven.
Source: Nu.nl algemeen