Agenten zouden zich genoodzaakt hebben gevoeld om gericht te schieten. Waarom precies, kan een woordvoerder niet zeggen.
De drie jongens zouden woensdag een gewapende overval hebben gepleegd op een woning aan het Gooioord in het stadsdeel Zuidoost. Ze zouden de twee bewoners hebben mishandeld en er met meerdere spullen vandoor zijn gegaan.
Ze werden opgepakt na een korte zoekactie in de omgeving, die langere tijd werd afgezet. De bewoners zijn ter plekke behandeld aan hun verwondingen.
De drie verdachten zitten donderdag nog vast en mogen alleen contact hebben met hun advocaat. De politie sluit niet uit dat er nog meer aanhoudingen volgen.
Source: Nu.nl algemeen