De mannen waren samen in de 75 meter hoge windmolen aan de Gruttoweg geklommen. Ze deden dat omdat ze wilden basejumpen, een vorm van parachutespringen waarbij je van een hoog punt springt.
De politie kreeg rond 20.00 uur een melding van de sprong van de mannen. Bij een van hen liep dat niet goed af. De politie denkt dat zijn parachute waarschijnlijk niet goed is opengegaan. De Hilversummer ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis.
Het is nog niet duidelijk waar de aangehouden Utrechter precies van wordt verdacht. De recherche in Flevoland onderzoekt het incident.
Basejumpen is niet verboden, maar het zonder toestemming klimmen in zendmasten en windmolens wel. De politie benadrukt dat het ook nog eens levensgevaarlijk is.
Source: Nu.nl algemeen