De Mol verwijst daarmee naar de coronapandemie en het feit dat hij de talkshow tijdelijk niet kon presenteren vanwege beschuldigingen van wangedrag.
"Ik was geloof ik de eerste die zichzelf cancelde", zei hij tegen talkshowhost Humberto Tan. De beschuldigingen hadden veel invloed op zijn leven, zijn gezin en hoe hij in het leven stond.
Het SBS6-programma HLF8 moet stoppen vanwege te lage kijkcijfers. "We weten allemaal dat deze wereld draait om kijkcijfers", zei De Mol daarover. Het aantal kijkers groeide de laatste maanden wel. "Maar helaas kwam de opmars net te laat."
De talkshow was in de zomer van 2021 voor het eerst te zien. De Mol presenteerde het programma alleen en Hélène Hendriks was de vaste invalster.
In april vorig jaar legde De Mol zijn taken neer. Hendriks en Leonie ter Braak namen de presentatie over. Sam Hagens nam dit jaar het stokje over en De Mol keerde terug voor één avond per week.
In de uitzending van Humberto Op Zondag werd ook bekend dat De Mol inmiddels nieuwe plannen heeft. Zo gaat hij in Botswana een reisprogramma maken.
Source: Nu.nl algemeen