Home

Groenland houdt voortaan óók in de winter de zomertijd aan

Het parlement van Groenland heeft er voor gekozen om de zomertijd aan te houden, melden buitenlandse media. Dit zorgt ervoor dat de inwoners 's winters in de middag een uur extra daglicht kunnen meepakken, omdat het een uur later donker wordt.

Bovendien is de permanente zomertijd handig voor handelaars. Hierdoor matchen de werktijden van Groenland een uur langer met de werktijden in Europa, dat twee of drie tijdzones met de voormalige Deense kolonie scheelt.

"Dit besluit markeert een nieuw tijdperk voor Groenland", staat in een verklaring van het landelijke bureau voor toerisme. "Het is ook een kans om wat af te remmen in deze haastige wereld."

Op Groenland wonen in totaal 56.000 mensen.

Source: Nu.nl algemeen

Previous

Next