Home

Vitesse hoeft niet meer te vrezen voor voortbestaan na akkoord over GelreDome

Vitesse voerde de afgelopen weken intensieve onderhandelingen met eigenaar Nestede van GelreDome. Donderdag hebben de twee partijen een akkoord gesloten: Vitesse mag in elk geval tot 1 oktober 2030 in het stadion blijven voetballen.

"Er is nu eindelijk duidelijkheid", vertelt de tijdelijke algemeen directeur Peter Rovers van Vitesse. "Daarmee is er ook rust rond dit dossier gekomen, ook in het kader van de licentievoorwaarden."

Vitesse had de huur van het stadion eerder opgezegd. De Arnhemse club vond de huursom van 2 miljoen euro per jaar te hoog en deed een tegenvoorstel. Daar kon eigenaar Nedstede zich niet in vinden, waardoor er een impasse ontstond.

De twee partijen raakten verzeild in een kort geding, dat Vitesse eind februari verloor. Daardoor moesten de Arnhemmers vrezen voor de proflicentie, want hiervoor moet een club over een stadion beschikken. Die angst is nu verleden tijd.

Source: Nu.nl algemeen

Previous

Next