Home

Gewonden en enorme ravage door tornado in Amerikaanse staat Arkansas

De storm maakt deel uit van een noodweersysteem dat zich uitstrekt van het zuiden van de Verenigde Staten tot het gebied van de Grote Meren in het noorden. De Nationale Weerdienst heeft een verhoogd tornado-risico voor dit gebied aangekondigd.

De tornado trok vrijdag dwars door de stad van 200.000 inwoners. Daarbij werden tientallen huizen en gebouwen verwoest. Ook kwamen auto's op hun kop terecht. Zo'n negentigduizend mensen kwamen zonder stroom te zitten.

Volgens ziekenhuizen zijn er door de storm zeker 21 mensen gewond geraakt. Hiervan waren meerdere mensen in kritieke toestand, schrijft The New York Times. Naar verwachting zal het aantal nog verder oplopen; de plaatselijke reddingsdienst MEMS ging kort na de tornado uit van zeshonderd gewonden.

De tornado in Arkansas is de tweede grote storm in een week tijd die VS treft. Vorige week kwamen bij een tornado in de staten Mississippi en Alabama minstens 26 mensen om het leven.

Source: Nu.nl algemeen

Previous

Next