"Ik heb met heel veel plezier meegewerkt aan deze podcast", zegt Willem-Alexander. "Juist door de kans van reflectie heb ik nog meer zin om de volgende tien jaar vol goede moed en veel energie in te gaan. Het is zo snel gegaan en zo mooi geweest om Nederland te mogen dienen vanuit het koningschap, dat ik me echt verheug op de komende tien jaar. Die mogen wat mij betreft best wel wat langzamer gaan."
In de podcast praat Willem-Alexander met Evers over zijn werkzaamheden als staatshoofd. In elke aflevering wordt teruggeblikt op één jaar, beginnend bij inhuldigingsjaar 2013 en eindigend bij de eerste maanden van 2023. Ook kijkt het tweetal vooruit naar wat er de komende tijd op de planning staat.
De opnames vonden in januari en februari plaats in de werkkamer van de koning op Paleis Huis ten Bosch. De eerste drie afleveringen verschijnen donderdag. Daarna zal er tot en met 25 mei wekelijks een aflevering verschijnen.
De productie is in handen van Tonny Media. Dat bedrijf maakt ook podcasts als Marc-Marie & Aaf Vinden Iets, Darmstad FM en Zelfspodcast.
Source: Nu.nl algemeen