Eerst dachten de spoorwegbedrijven dat de treinen op 11 april weer konden rijden. Maar nu blijkt dat er meer tijd nodig is om de schade na het ongeluk te herstellen.
Volgens spoorwegbeheerder ProRail is er grote schade aan de bovenleiding, het spoor en het aangrenzende station Voorschoten. Ook moeten er ondergrondse kabels worden hersteld.
De goederentrein die tegen het kraanvoertuig botste, is inmiddels weggesleept. De kraanwagen van aannemer BAM is ook weg. Maar het is nog niet duidelijk wanneer de reizigerstrein weggehaald kan worden.
Het zware treinongeluk bij Voorschoten gebeurde dinsdagochtend rond 03:30. Een goederentrein botste tegen een kraanwagen, die daar was voor werkzaamheden aan het spoor. De brokstukken van het kraanvoertuig kwamen op een ander spoor terecht, waardoor een intercitytrein er tegenaan botste en ontspoorde.
Bij het treinongeluk is de kraanwagenbestuurder, een 65-jarige man, om het leven gekomen. Van de vijftig passagiers in de NS-trein zijn er dertig gewond geraakt. Drie mensen moesten naar de intensive care worden gebracht.
Source: Nu.nl algemeen