De chauffeur van de afvalstoffendienst in Den Bosch trof het hondje "meer dood dan levend" aan toen hij de container aan het legen was donderdagochtend. Volgens de dierenambulance was het dier er inderdaad slecht aan toe. De hond was "bang, uitgedroogd en koud". Het is onbekend hoe lang het beest in de container zat.
De reu had verwondingen aan zijn achterpoot. Bij de dierenarts kreeg de hond een infuus met vocht toegediend. Nadat hij wat gegeten had kwam het dier een beetje bij en ging het langzaam iets beter. Het verwaarloosde hondje is wel opgenomen.
De dierenambulance is ondertussen op zoek gegaan naar de eigenaar van het beest. Er is volgens de hulpdienst een buurtonderzoek gehouden, "maar daaruit is nog geen antwoord naar voren gekomen". Ook wil de dienst graag weten hoe de hond in de ondergrondse vuilcontainer terecht is gekomen. Het zou "technisch gezien onmogelijk" zijn dat het dier daar zelf in geklommen of gevallen is.
Verder hoopt de dierenambulance dat "het kleine strijdertje er weer helemaal bovenop komt".
Source: Nu.nl algemeen