Home

Officieuze Paaspop-aftrap eindigt voor aantal feestvierders in de blubber

Volgens een woordvoerder van Paaspop zorgden hevige regenval en de drukste avondspits sinds jaren voor problemen. Hij spreekt van "een ongelukkige combinatie".

Op sociale media klaagden sommigen over de bereikbaarheid van het festival. Zo schrijft het Brabants Dagblad over een belangstellende die omdraaide toen ze zag dat ze nog anderhalf uur zou doen over de laatste 400 meter.

Sommige parkeerplaatsen waren slecht of zelfs helemaal niet toegankelijk vanwege de modder. Een aantal mensen kwamen met hun auto vast te zitten. "Een tiental boeren hielp de vastgelopen auto's vlot te trekken", zegt de woordvoerder.

"We zijn op de hoogte van deze situatie en vinden het ontzettend vervelend om te horen dat onze bezoekers hier last van ondervinden", reageerde Paaspop donderdagavond. "Het was een situatie die we niet eenvoudig konden oplossen, ongeacht onze voorbereidingen."

Paaspop begint officieel vandaag, maar groothandel Sligro had het festival donderdag afgehuurd. Het bedrijf rekende op zo'n 30.000 festivalgangers.

Sligro-woordvoerder Wilco Jansen herkent de problemen. "Wij hadden het ook graag anders gezien." Volgens hem hebben velen het terrein wél bereikt en reden er ook pendelbussen. Hij zegt dat Sligro niet van plan is stappen te ondernemen tegen Paaspop. "Je kunt hier werkelijk niks tegen doen."

Source: Nu.nl algemeen

Previous

Next