Toen een van de bruiloftsgasten zich niet goed voelde, werd een ambulance ingeschakeld. Het ambulancepersoneel had een koolstofmonoxidemelder bij zich, die meteen alarm sloeg. Daarop werden meer hulpdiensten gealarmeerd.
Op de bruiloft waren zo'n 150 tot 200 mensen aanwezig. Het hele gebouw moest worden ontruimd. De brandweer pompte met krachtig materieel frisse lucht in het pand om het gas te verwijderen. In totaal duurde de operatie vijf uur.
Waarschijnlijk werd de koolstofmonoxide veroorzaakt door stroomgeneratoren en warmtestralers die waren ingezet om de kou uit de zaal te verdrijven.
Koolstofmonoxide is een geurloos en onzichtbaar gas. Symptomen van een vergiftiging zijn onder meer hoofdpijn, misselijkheid, duizeligheid en vermoeidheid. In erge gevallen kan iemand bewusteloos raken en zelfs overlijden.
Source: Nu.nl algemeen