De 25-jarige vrouw wordt aangeklaagd voor het verwaarlozen van haar zoon en omdat ze een geladen vuurwapen roekeloos heeft achtergelaten en daarmee haar kind in gevaar heeft gebracht. Ze riskeert een maximale gevangenisstraf van zes jaar.
Volgens de familie van de vrouw lag het pistool veilig opgeborgen in een kast. Toch wist haar zoontje bij het vuurwapen te komen en nam hij het in zijn rugtas mee naar school.
Tijdens de les zou hij zijn lerares in de hand en de borst hebben geschoten. Ze raakte ernstig gewond, maar overleefde het schietincident. Voordat ze naar het ziekenhuis werd gebracht, wist ze haar leerlingen in veiligheid te brengen.
Eerder had de lerares de school aangeklaagd wegens nalatigheid. Volgens haar werd de schoolleiding er voor het schietincident al op gewezen dat een leerling met een vuurwapen rondliep. Daar werd niets tegen gedaan, omdat de schoolleiding de situatie nog wilde afwachten.
De openbaar aanklager besloot het zesjarige jongetje niet aan te klagen, omdat hij te jong is om het rechtssysteem te begrijpen. Wel kunnen er nog andere betrokkenen worden aangeklaagd.
Source: Nu.nl algemeen