Home

Herstel van spoor na treinongeluk in Voorschoten begint vandaag

Het is de bedoeling dat vanaf volgende week dinsdag weer treinen op het traject rijden. "We hebben nog genoeg te doen tot volgende week dinsdagochtend", zegt een woordvoerder van ProRail.

Zo moeten onder andere de bovenleidingen worden vervangen. Het spoor zelf is kapot, de dwarsliggers zijn beschadigd en veiligheidssystemen moeten mogelijk ook vervangen worden.

Het is afwachten of het gaat lukken om alles op tijd af te krijgen. "Maar we zetten ons er wel voor in", benadrukt de woordvoerder.

Twee treinstellen van de intercity die door het zware treinongeluk deels in een weiland is beland, zijn dinsdagavond afgevoerd naar een bedrijventerrein in de buurt. Uiteindelijk moeten ze naar een loods in Amersfoort worden gebracht.

De twee andere delen van de intercity, die nog op het spoor staan, hoopt ProRail in de nacht van woensdag op donderdag via station Den Haag Mariahoeve en Gouda naar Amersfoort te vervoeren. De goederentrein is vorige week al geborgen.

Bij het ongeluk botste een goederentrein tegen een spoorkraan van bouwbedrijf BAM. De kraanbestuurder kwam daarbij om het leven.

Door die botsing kwamen brokstukken van het kraanvoertuig vervolgens op een ander spoor terecht, waardoor een passagierstrein op dat spoor ertegenaan botste. Daarbij raakten tientallen mensen gewond.

Source: Nu.nl algemeen

Previous

Next