Home

Microsoft Edge krijgt mogelijkheid om met Google-account in te loggen

Microsoft Edge krijgt de mogelijkheid om in te loggen met een Google-account, naast een Microsoft-account. Dat is verschenen op de roadmap van Microsoft 365. De functie moet vanaf volgende maand werken.

Bij beheerde apparaten moeten beheerders wel de mogelijkheid bieden om in te loggen met iets anders dan een Microsoft-account, zegt het bedrijf. Met een account kunnen gebruikers browsergegevens synchroniseren tussen apparaten. Inloggen met een Google-account werkt op Windows en macOS.

Eerder zei Microsoft nog dat het geen Google-diensten in Edge wilde zetten. De browser is gebaseerd op Chromium van Google. Omgekeerd laat Google Chrome-gebruikers alleen inloggen met een Google-account en niet met een Microsoft-account. Tot nu toe werkt inloggen in Edge alleen met een Microsoft-account. Of er meer manieren komen in te loggen in Edge, is niet duidelijk. De functie staat voor volgende maand op de roadmap en moet direct wereldwijd werken.

Source: Tweakers.net

Previous

Next