Home

Alonso López mist Grand Prix van Tsjechië, Pawelec vervangt geblesseerde Spanjaard

Alonso López komt dit weekend niet meer in actie tijdens de Grand Prix van Tsjechië. De ITALJET Gresini Moto2-coureur is vrijdag na de eerste vrije training op het Autodrom Brno medisch afgekeurd vanwege een blessure aan zijn rechterhand. De Pool Milan Pawelec is door het team opgeroepen als vervanger van de Spanjaard.

Alonso López begon vrijdagochtend nog gewoon aan de eerste vrije training van de negende ronde van het seizoen in Brno. Al snel werd echter duidelijk dat hij te veel hinder ondervond van pijn in zijn rechterhand om het weekend voort te zetten. De Spanjaard bleek eerder deze week tijdens een trainingssessie ten val te zijn gekomen, maar was desondanks afgereisd naar Tsjechië in de veronderstelling dat het slechts om een kneuzing ging.

Tijdens de openingssessie nam de pijn echter dusdanig toe dat verder rijden onmogelijk werd. López meldde vervolgens aan zijn team dat hij eerder in de week een trainingscrash had meegemaakt, waarna hij voor onderzoek werd doorgestuurd naar het medische centrum op het circuit. Daar werd besloten dat een ziekenhuisbezoek in Brno noodzakelijk was voor aanvullend onderzoek.

Twee breuken vastgesteld

Uit de onderzoeken in het ziekenhuis bleek dat López twee breuken heeft opgelopen aan zijn rechterhand. Er werd een breuk vastgesteld aan de basis van het vierde middenhandsbeentje, evenals een breuk van het ‘hamatum’ in de pols.

“Tijdens een training thuis heb ik mijn hand geblesseerd. Ik dacht dat het slechts een kneuzing was, maar vandaag tijdens FP1 was de pijn erger dan verwacht. Daarom ben ik naar het medisch centrum gegaan en vervolgens naar het ziekenhuis voor verder onderzoek. Daar werden twee kleine breuken in mijn rechterhand vastgesteld’, aldus López. ‘Nu keer ik terug naar Madrid voor aanvullende onderzoeken om te bepalen hoe we verder moeten. We zullen er alles aan doen om zo snel mogelijk terug te keren.”

Pawelec neemt plaats in binnen Gresini Moto2-team

“Tijdens een training thuis heb ik mijn hand geblesseerd. Ik dacht dat het slechts een kneuzing was, maar vandaag tijdens FP1 was de pijn erger dan verwacht. Daarom ben ik naar het medisch centrum gegaan en vervolgens naar het ziekenhuis voor verder onderzoek. Daar werden twee kleine breuken in mijn rechterhand vastgesteld’, aldus López. ‘Nu keer ik terug naar Madrid voor aanvullende onderzoeken om te bepalen hoe we verder moeten. We zullen er alles aan doen om zo snel mogelijk terug te keren.”

Voor ITALJET Gresini Moto2 betekent het uitvallen van López een gedwongen rijderswissel tijdens het Grand Prix weekend in Brno. Het team heeft de Pool Milan Pawelec opgeroepen om de rest van het weekend de plaats van de Spanjaard over te nemen. Daarmee maakt Pawelec opnieuw zijn opwachting in de Moto2 klasse op het Tsjechische circuit.



Source: Racesport

Previous

Next