Home

Deel goederentrein stort van brug in München, een gewonde

In de Duitse stad München zijn twee wagons van een goederentrein van een brug gestort. Daarbij raakte een persoon zwaargewond, meldt de politie. Over de identiteit van het slachtoffer is niets bekendgemaakt.

Het ongeluk gebeurde aan het begin van de nacht. De twee wagons botsten tijdens het rangeren tegen elkaar, volgens Duitse media. Daardoor stortten de wagons van een brug en kwamen op de weg terecht.

Het spoor wordt volgens een woordvoerder van spoorbedrijf Deutsche Bahn uitsluitend gebruikt door goederentreinen. Er zijn dus geen consequenties voor regionale of langeafstandstreinen.

Wel is de weg waarop de goederenwagons zijn beland nog afgesloten. Duitse media schrijven dat er "aanzienlijke verkeershinder" wordt verwacht.

Bekijk hier beelden van de plek van het ongeluk:

Buitenland

Source: NOS nieuws

Previous

Next