Home

[WK] Gastland VS zonder problemen langs Australi? en door naar volgende ronde

De Verenigde Staten hebben zich als tweede gastland geplaatst voor de knock-outfase van het WK. In Seattle rekende de ploeg overtuigend af met Australië: 2-0. Daarmee voegen de Amerikanen zich bij Mexico, dat eerder al een ticket voor de volgende ronde veiligstelde.

De VS moest het stellen zonder sterspeler Christian Pulisic, die met een kuitblessure ontbrak. Dat bleek geen probleem. Al na tien minuten kwamen de Amerikanen op voorsprong toen Cameron Burgess een scherpe voorzet van Folarin Balogun achter zijn eigen doelman werkte. Australië moest vervolgens in de achtervolging, maar had moeite om onder de energieke druk van de thuisploeg uit te voetballen.

Vlak voor rust werd het verschil verdubbeld. Alex Freeman, die eerder nog behandeld moest worden na een harde botsing, reageerde alert op een gekraakt schot van Sergiño Dest en kopte van dichtbij de 2-0 binnen. De Verenigde Staten controleerden de wedstrijd en gaven Australië nauwelijks ruimte om gevaarlijk te worden.

Na de rust kreeg Balogun een grote kans om de wedstrijd definitief te beslissen, maar zijn solo werd op het laatste moment onschadelijk gemaakt. Australië bleef daardoor hopen op een aansluitingstreffer, al kwamen de schoten van invallers Christian Volpato en Connor Metcalfe niet verder dan wat speldenprikken. De Verenigde Staten hielden eenvoudig stand en zagen zelfs scheidsrechter Felix Zwayer in blessuretijd nog met kramp naar de grond gaan, voordat de wedstrijd zonder verdere problemen werd uitgespeeld.

Source: Fok frontpage

Previous

Next