Home

Duitse politie stopt Nederlandse automobilist met zelfgemaakt zwaailicht

De Duitse politie heeft vrijdagavond een 21-jarige Nederlander staande gehouden bij de plaats Bad Camberg, omdat hij met zelfgemaakte zwaailichten rondreed. Hij werd door andere weggebruikers gespot terwijl hij met zwaailichten over de snelweg reed.

De man reed met een 21-jarige bijrijder over de A3 bij Bad Camberg, net iets ten noordwesten van Frankfurt. Volgens de politie van Wiesbaden reed de man in zijn Volvo V70 met knipperende blauwe lichten over de snelweg, net als een politieauto.

De twee waren op de terugweg van een wedstrijd voor "gemodificeerde auto's" in Albanië, waarbij de meest extreem omgebouwde auto won. Op de auto zijn onder andere teksten te lezen als "2 mannen, 1 Volvo, 0, plan... Wat kan er misgaan?" en "Jeroen schreeuwt, Sander rijdt, alles komt goed!"

"Hij en zijn bijrijder maakten trots bekend dat ze de derde plaats hadden gehaald van 150 beoordeelde voertuigen", schrijft de politie. De twee moesten het zwaailicht en andere verlichting wel verwijderen en een boete betalen. Daarna mochten de twee hun reis weer vervolgen.

Source: Nu.nl algemeen

Previous

Next