Het noodweer van gisteravond heeft tot grote problemen geleid in het Twentse grensdorpje Mander. Doordat een beek buiten zijn oevers tradk stroomden in grote hoeveelheden water een restaurant binnen. De 150 bruiloftsgasten in het restaurant moesten in allerijl een veilig heenkomen zoeken.
Niemand raakte gewond bij het incident, maar de schade is groot, meldt RTV Oost. Het restaurant is voorlopig dicht.
Waterschap Vechtstromen laat weten dat de Mosbeek gisteravond overliep, als gevolg van de grote hoeveelheid regen die in korte tijd viel. Het water stroomde in het beekdal restaurant Watermolen Bels binnen, waar net een bruiloftsfeest bezig was.
Omdat het water al snel 75 centimeter tot een meter hoog kwam te staan, moesten de bruiloftsgasten snel een veilig heenkomen zoeken. Ze werden daarbij geholpen door de gealarmeerde brandweer.
Restaurant Watermolen Bels zegt "ernstige waterschade" te hebben geleden. "Om de schade te herstellen en alles weer veilig en gastvrij te maken, zullen wij voor onbepaalde tijd gesloten zijn", laat het op Facebook weten. Waarschijnlijk opent het pas later deze zomer weer.
De schade bleef verder beperkt, volgens het waterschap omdat er in de rest van het beekdal geen bebouwing is. Het waterschap onderzoekt vandaag waardoor precies de beek buiten zijn oevers trad.
In samenwerking met
RTV Oost
Regionaal nieuws
Source: NOS nieuws