Home

Houston, we have a fanwalk: duizenden lopen mars voor Nederland-Zweden

Duizenden Nederlanders en andere voetbalfans lopen in Houston mee met de Oranjemars naar het stadion waar het Nederlands elftal de tweede WK-wedstrijd speelt. Zweden is om 19.00 uur de tegenstander van Oranje in het NRG Stadium in de Texaanse stad.

Fans hadden zich vroeg in de ochtend al verzameld bij een ander stadion. Daar begonnen ze om 08.45 uur (lokale tijd) aan hun tocht. Die wordt opnieuw aangevoerd door de bekende oranje dubbeldekker.

Aanhangers van het Zweedse elftal kwamen op een andere locatie bijeen en zijn inmiddels ook onderweg naar het stadion.

Traditie

Het is traditie dat Oranje-supporters voor wedstrijden op grote toernooien een fanwalk doen. Bij de eerste WK-wedstrijd van Oranje, vorige week in Dallas, waren zo'n 15.000 mensen. Toen liepen ook veel niet-Nederlanders mee.

De wedstrijd Nederland-Zweden begint om 19.00 uur en is live te zien bij de NOS in een livestream en op NPO 1.

Buitenland

Source: NOS nieuws

Previous

Next