Home

Van den Goorbergh evenaart beste kwalificatie van seizoen in Brno: “We komen stap voor stap dichterbij”

Zonta van den Goorbergh heeft zich zaterdag tijdens de kwalificatie voor de Grand Prix van Tsjechië verzekerd van de elfde startplaats. De Momoven Idrofoglia RW Racing Team coureur noteerde op het Autodrom Brno een rondetijd van 1’58,635 en realiseerde daarmee zijn beste kwalificatieresultaat van het seizoen.


Zonta van de Goorbergh kende een productieve zaterdag op het bekende Tsjechische circuit. In de ochtend tijdens de tweede vrije training lag de focus vooral op langere runs met gebruikte banden. Nadat de Nederlander zich vrijdag al rechtstreeks had weten te plaatsen voor Q2 was het in deze sessie belangrijk om alles op één snelle ronde te zetten voor een zo goed mogelijke startpositie voor de zondagmiddag te verrijden race. Dat resulteerde in een elfde plaats op de startgrid en een achterstand van 0,917 seconde op de snelste man van de sessie.

Van den Goorbergh was na afloop tevreden over de geboekte vooruitgang en ziet zich samen met zijn team steeds dichter bij de gewenste prestaties komen.

“We hebben vandaag onze beste kwalificatie van het seizoen tot nu toe gereden, dus we kunnen zeggen dat het een goede dag is geweest. Vanochtend hebben we ons gericht op enkele langere runs op gebruikte banden, en vanmiddag was het moment aangebroken om alles te geven. Uiteindelijk behaalden we onze beste kwalificatiepositie van het jaar, dus ik ben blij met de vooruitgang die we laten zien. Dat is op dit moment het belangrijkste: stap voor stap komen we dichterbij. We kruipen steeds dichter naar waar we willen staan, maar het werk is nog niet af. Ik wil het team bedanken voor al het werk dat ze verrichten, en ik kan niet wachten om morgen te racen.”

“We hebben vandaag onze beste kwalificatie van het seizoen tot nu toe gereden, dus we kunnen zeggen dat het een goede dag is geweest. Vanochtend hebben we ons gericht op enkele langere runs op gebruikte banden, en vanmiddag was het moment aangebroken om alles te geven. Uiteindelijk behaalden we onze beste kwalificatiepositie van het jaar, dus ik ben blij met de vooruitgang die we laten zien. Dat is op dit moment het belangrijkste: stap voor stap komen we dichterbij. We kruipen steeds dichter naar waar we willen staan, maar het werk is nog niet af. Ik wil het team bedanken voor al het werk dat ze verrichten, en ik kan niet wachten om morgen te racen.”

Met een plaats op de vierde startrij heeft Van den Goorbergh zondag tijdens de achttien ronden tellende Moto2 race van de Monster Energy Grand Prix of Czechia een goede uitgangspositie om mee te strijden voor punten. De coureur uit Breda hoopt dan ook de stijgende lijn van de afgelopen weken zondag in Brno verder door te kunnen trekken.



Source: Racesport

Previous

Next