Home

Iran zegt meer bewegingsvrijheid te krijgen in VS tijdens WK

Bondscoach Amir Ghalenoei van Iran en middenvelder Saeid Ezatolahi tijdens een persconferentie in Los Angeles een dag voor de WK-wedstrijd van Iran tegen België

De Amerikaanse reisbeperkingen voor het Iraanse elftal worden versoepeld. Dat zei de Iraanse bondscoach Amir Ghalenoei zaterdag op een persconferentie daags voor de wedstrijd van Iran tegen België. Zijn team verblijft tijdens dit WK in Mexico, maar speelt alle groepswedstrijden in de Verenigde Staten. Van de Amerikaanse autoriteiten mocht Iran tot nu toe pas een dag voor de wedstrijd de VS inreizen en het land enkele uren na het laatste fluitsignaal alweer verlaten. Iran speelde afgelopen dinsdag in Los Angeles tegen Nieuw-Zeeland en deze zondag tegen België ook weer in Los Angeles.Volgens Ghalenoei heeft de manier waarop zijn team tot nu toe is behandeld negatieve invloed gehad op hun prestaties op het veld, maar is hem toegezegd dat ze rondom de laatste groepswedstrijd tegen Egypte in Seattle „kunnen doen wat we willen, dat we onszelf kunnen zijn en dat we eerder aan kunnen komen”. Hij zei niet door wie hem dat is toegezegd.De Iraanse voetbalbond kondigde vrijdag aan een klacht in te dienen bij de FIFA over de reisbeperkingen. De bondscoach blijft dan ook boos over hoe alles tot nu toe is verlopen is: „Waar het mij om gaat, mijn probleem is: waarom lieten ze ons voor de eerste twee wedstrijden niet ook al eerder komen?”

Lees meer

Source: NRC

Previous

Next