Home

Marco Bezzecchi accepteert straf en biedt excuses aan na incident met marshal

Marco Bezzecchi en Aprilia Racing leggen zich neer bij de straf die de Italiaan kreeg opgelegd na zijn incident met een marshal. Het team bevestigde zondagochtend dat een eerder ingediend beroep is afgewezen en dat er geen verdere stap naar het Court of Arbitration International (CAI) zal worden gezet.

Aprilia Racing liet weten dat het beroep dat zaterdagmiddag werd ingediend inmiddels is verworpen. Daarmee komt een einde aan de juridische procedure rond de opgelegde sanctie.

“Als Aprilia Racing hebben we gisteren beroep aangetekend, maar dat is afgewezen. Daarom accepteren we de straf en zullen we geen beroep aantekenen bij het CAI (International Court of Appeal),” aldus het team.

Bezzecchi heeft daarnaast zondagochtend via een verklaring van team zijn excuses aangeboden aan de betrokken marshal en de gehele MotoGP gemeenschap.

“Graag wil ik mijn excuses aanbieden aan de hele MotoGP gemeenschap voor mijn gedrag richting de marshal langs de baan. Ik bied ook mijn excuses aan omdat ik weet hoeveel inzet en opoffering marshals leveren om onze veiligheid te garanderen. Dit soort gedrag mag niet gebeuren en er bestaat geen rechtvaardiging voor. Ik bied mijn excuses aan aan iedereen, aan Aprilia Racing en aan al mijn fans.”

“Graag wil ik mijn excuses aanbieden aan de hele MotoGP gemeenschap voor mijn gedrag richting de marshal langs de baan. Ik bied ook mijn excuses aan omdat ik weet hoeveel inzet en opoffering marshals leveren om onze veiligheid te garanderen. Dit soort gedrag mag niet gebeuren en er bestaat geen rechtvaardiging voor. Ik bied mijn excuses aan aan iedereen, aan Aprilia Racing en aan al mijn fans.”

Bezzecchi bracht vervolgens zondagochtend een bezoek aan de marshals op de post in bocht 4 om ook persoonlijk aan hen zijn excuses aan te bieden. Het werd een emotioneel weerzien met de betreffende marshal die een huilende en zeer emotionele Bezzecchi in zijn armen sloot.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door MotoGP™ (@motogp)

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door MotoGP™ (@motogp)

Met het afgewezen beroep en de excuses van de Italiaan lijkt de kwestie voor zowel Aprilia Racing als Bezzecchi daarmee afgesloten. Als zondagmiddag om 14:00 uur in Brno de lichten op groen gaan zal het even slikken zijn voor de Italiaan, maar over enkele dagen staat de Dutch TT op het programma en zal de Aprilia coureur tijdens de eerste vrije training op het TT Circuit Assen weer van de partij zijn.



Source: Racesport

Previous

Next