In het noordoosten van Spanje zijn drie jongens van 12 en 13 jaar om het leven gekomen tijdens het zwemmen in de zee. Ze sprongen vrijdag van een hoge rots in het water, ook al werd afgeraden te zwemmen vanwege sterke golven.
Het ongeval vond plaats bij het strand van Tarragona. Een groep van zes jongens sprong vanaf de rots in zee en kwam door sterke stroming in de problemen.
Drie van de jongens konden op eigen kracht naar de kust zwemmen. De andere drie werden uit zee gehaald door hulpdiensten. De twaalfjarige jongen overleed op het strand. De twee jongens van dertien werden nog naar het ziekenhuis gebracht, waar ze zaterdag zijn overleden.
De jongens zouden hebben gezwommen bij een gedeelte van het strand waar geen strandwachten zijn. Er wapperde een gele vlag. Zwemmen is dan niet verboden, maar wordt wel afgeraden.
De burgemeester van Tarragona heeft drie dagen van rouw afgekondigd. Volgens hem is "de hele stad ontzet en diep geschokt". Hij waarschuwt zwemmers geen "onnodige risico's" te nemen bij het zwemmen.
Source: Nu.nl algemeen